Informacija apie projektą
Gabių mokinių atpažinimas: psichologinių instrumentų standartizavimas ir taikymas
Vilniaus universitetas
Bendra informacija | |
---|---|
Pareiškėjo ar projekto vykdytojo vietovė | 3 Universiteto g., Vilnius, Lietuva |
Rajonas | Vilniaus m. |
Bendras per visą gyvavimo laikotarpį įgyvendintas ES lėšomis finansuotų projektų skaičius | 180 |
„Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančio projekto programinis laikotarpis
Nurodykite, pvz. 2007-2013
|
2007-2013 |
Programa, iš kurios buvo skirtas finansavimas „Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančiam projektui | Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa |
Prioritetas, pagal kurį finansavimas skirtas „Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančiam projektui | Mokymasis visą gyvenimą |
„Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančio projekto veiklos sritis | Gabių vaikų ir jaunuolių ugdymas, švietimas |
Projekto finansavimo būdas
* Projekto finansavimas gali būti valstybinis, regioninis arba konkursinis. Konkursinis projektas nuo planinio skiriasi tuo, kad planiniams projektams neskelbiamas papildomas konkursas – tokie projektai ir jų vykdytojai atrenkami iš anksto pagal ministerijų parengtas gaires.
Konkursas skelbiamas naudingiausiems ir kokybiškiausiems projektams atrinkti tada, kai tą pačią veiklą gali atlikti daug skirtingų subjektų. Planiniai projektai ir jų vykdytojai atrenkami iš anksto pagal Vyriausybės ar ministerijų parengtas gaires; tokie projektai gali būti valstybiniai (kai projektų sąrašas sudaromas pagal nacionalinius strateginio planavimo dokumentus) arba regioniniai (kai projektų sąrašas sudaromas pagal regioninius strateginio planavimo dokumentus).
|
Konkursinis |
Nuoroda į projekto finansavimo ir administravimo sutartį bei jos priedą nr. 1. | Sutarties punktas Nr. 14.3: "Šios Sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus." |
Ar projektą įgyvendinanti organizacija / įmonė yra perkančioji organizacija?
Organizacijos ir įmonės, atitinkančios perkančiųjų organizacijų apibrėžimą pagal LR Viešųjų pirkimų įstatymą, įgyvendindamos ES projektus, prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti turi vykdyti viešuosius pirkimus pagal šį įstatymą. Įmonės ar organizacijos, kurios nėra perkančiosios organizacijos pagal šį įstatymą, įgyvendindamos ES projektus prekes, paslaugas ar darbus turi pirkti pagal taisykles, numatytas Finansų ministro įsakyme dėl pirkimų neperkančiosioms organizacijoms.
|
Taip |
Projekto įgyvendinimui skirta ES ir valstybės biudžeto lėšų suma | 701.964,78 EUR |
Suma, kurią projekto vykdytojas turėjo finansuoti iš savo lėšų | 0 |
Projekto tikslas | Pagrindinis projekto tikslas - didinti gabių vaikų atpažinimo, įvertinimo ir ugdymo efektyvumą. |
Projekto įgyvendinimo metu vykdytų pirkimų skaičius | 15 |
1 Jonvabalis
Klausimas | Atsakymas |
---|---|
Kaip šis projektas prisideda prie 2007-2013/2014-2020 m. veiksmų programos strategijos ir kaip toks prisidėjimas matuojamas |
Projektas vykdomas pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.3-ŠMM-06-K priemonę „Gabių vaikų ugdymo poreikių tenkinimas švietimo sistemoje“ ir tiesiogiai prisideda prie jos įgyvendinimo: jis skirtas plėsti Lietuvoje standartizuotų gabių vaikų atpažinimo instrumentų (metodikų) bazę ir sudaryti sąlygas švietimo pagalbos specialistams jas taikyti. Kaip teigia priemonės aprašas, gabūs vaikai - ypatingi vaikai, o kartu ir turintys specialių poreikių ir yra priskiriami socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir (arba) socialinę atskirtį patiriančių asmenų grupei. Tad projektas, kuriantis instrumentus ir programas tokiems uždaviniams įgyvendinti - tai tiesiogiai prie strategijos prisidedantis projektas. |
Nuorodą į įmonės organizacinės struktūros schemą | Vilniaus universiteto struktūra: http://www.vu.lt/apiemus/struktura |
Nuoroda į viešą įsipareigojimą nepažeisti su įmonės veikla susijusių teisės normų | Sutarties Bendrųjų sąlygų 2.1.6 punkte skelbiama, kad Projekto vykdytojas įsipareigoja "laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, Europos Sąjungos teisės aktų, susijusių su Projekto įgyvendinimu." |
Skelbiamu būdu vykdytų pirkimų skaičius
Remiantis Viešųjų pirkimų tarnybos paaiškinimu, skelbiami pirkimai – tai tokie pirkimai, kurie atliekami viešai apie juos paskelbus ir taip sudarius galimybę sudalyvauti visiems tiekėjams.
|
6 |
Neskelbiamu būdu vykdytų pirkimų skaičius
Remiantis Viešųjų pirkimų tarnybos paaiškinimu, neskelbiamu pirkimai – ai tokie pirkimai, kai skelbimai apie jų vykdymą nėra viešai pasiekiami ir kuriuose gali dalyvauti tik pakviesti tiekėjai. Tokiu atveju neveikia įprasti rinkos konkurencijos dėsniai, tad labai svarbu užtikrinti, kad tokie pirkimai vyktų atskaitingai ir būtų suvaldytos su mažesniu viešumu atsirandančios rizikos.
|
9 |
Projekto įgyvendinimo metu buvo nustatyta viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimų | Ne |
Projekto tęstinumo užtikrinimas, projekto rezultatų matavimas ir įvertinimas, pasiekti rezultatai |
Projekto metu buvo išversti, adaptuoti ir standartizuoti „Berlyno intelekto struktūros testas jaunuoliams: gabumų ir ypatingų gabumų atpažinimas" (BIS-HB) ir „Piešimo testas kūrybiškam mąstymui“ (TCT-DP). Taip pat vyko mokymai švietimo pagalbos specialistams taikyti BIS-HB ir TCT-DP testus. Iš viso apmokyti 224 mokyklų ir psichologinių pedagoginių tarnybų (PPT) psichologai iš įvairių Lietuvos regionų. Projekto vykdytojai tikisi, kad mokymuose įgytos žinios ir kompetencijos taps paskata kitaip pažvelgti į gabius vaikus ir suteikti jiems išsamią informaciją apie gabumus. Todėl ir toliau prireikus konsultacijų dėl metodikų taikymo jos teikiamos e. paštu vumokymai@gmail.com. Be to, 723 gabūs vaikai, įvertinti standartizuotais testais, buvo ugdomi pagal neformalaus ugdymo programą. Mokymo programos “Kūrybiškumo laboratorija: kaip tampama išradėjais” tikslas – suteikti žinių ir ugdyti kūrybiško mąstymo įgūdžius: gebėjimą kurti naujas idėjas, savarankiškai analizuoti problemines situacijas, panaudoti įvairias kūrybinio mąstymo technikas, ieškoti, analizuoti bei kritiškai vertinti informaciją, bendrauti ir bendradarbiauti grupėje/komandoje, valdyti įtampos situacijas, viešai pristatyti informaciją; analizuoti, vertinti bei įprasminti įgytą asmeninę patirtį. Kūrybinis mąstymas mokymo metu ugdomas naudojant įvairius informacijos pateikimo ir analizės metodus: praktines užduotis, situacijų analizę, individualias užduotis ir darbą grupelėse, probleminį klausimų aptarimą ir kt. Tikimasi, kad projekto dalyviai taiko įgytas žinias praktikoje, naudoja parengtą metodinę mokymų medžiagą. |
Nuorodos į projekto rezultatus | Projekto rezultatai: http://www.fsf.vu.lt/projektai/nacionaliniai-projektai/es-socialinio-fondo-projektai/336-gabiu-mokiniu-atpazinimas-psichologiniu-instrumentu-standartizavimas-ir-taikymas-vp1-2-3-smm-06-k-01-004#projekto-rezultatai |
2 Jonvabaliai
Klausimas | Atsakymas |
---|---|
Nuorodą į organizacijoje patvirtintas viešųjų pirkimų organizavimo taisykles | Vilniaus universiteto supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės: http://mw.eviesiejipirkimai.lt/vpm/SVPTS/svpts_sarasas.asp?SBJ_ID=1020215677 |
Prieš pradedant įgyvendinti šį projektą vyko konsultacijos su gyventojais ar kitomis suinteresuotomis grupėmis | Prieš projektą buvo atlikta gabių ir talentingų vaikų ugdymo programos (2009-01 ĮSAK.105) situacijos analizė, kurioje konstatuojama, kad Lietuvoje gabūs vaikai atpažįstami asmenine tėvų ir mokytojų iniciatyva, kai taikomi subjektyvūs gabumų atpažinimo kriterijai. Dabartinis gabių vaikų identifikavimas olimpiadose, neformalaus ugdymo mokyklose orientuotas į aktyvius, kryptingų interesų turinčius gabius vaikus, tačiau kiti ypatingų intelektinių gebėjimų ir išskirtinai kūrybiški vaikai negauna jų galimybes atitinkančio ugdymo. Lietuvoje naudojami intelektinių gebėjimų įvertinimo instrumentai nėra skirti labai aukštų gebėjimų vaikų individualių skirtumų atpažinimui, o kūrybiškumo vertinimui neturime nė vieno standartizuoto instrumento. Gabių vaikų intelektinių gebėjimų ir kūrybiškumo atpažinimas yra nauja švietimo pagalbos specialistų veiklos sritis ir tam būtina įgyti naujų kompetencijų bei tobulinti turimas. |
Projektui buvo taikyta finansinių korekcijų
Finansinės korekcijos – jeigu nustatomi projektų vykdytojų pažeidimai, jiems taikomos teisės aktuose numatytos finansinės korekcijos. Tai, priklausomai nuo nustatyto pažeidimo, gali reikšti, jog sumažinamas projektui skiriamas finansavimas, susigrąžinamas finansavimas tų išlaidų, kurios pripažįstamos netinkamomis arba netgi nutraukiama su projekto vykdytoju pasirašyta Finansavimo ir administravimo sutartis.
|
Ne |
3 Jonvabaliai
Klausimas | Atsakymas |
---|---|
Dėl pirkimų, vykdytų įsigyjant prekes ir paslaugas įgyvendinant šį ES projektą, vyko teisiniai ginčai | Ne |
Projektą įgyvendinant buvo bendradarbiaujama su socialiniais ekonominiais partneriais | Projektas įgyvendintas kartu su partneriais: Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazija, Alytaus Jotvingių gimnazija, Kretingos rajono pedagoginė psichologinė tarnyba, Šiaulių miesto Pedagoginė psichologinė tarnyba |
Darbuotojai, tiesiogiai dirbantys prie projekto įgyvendinimo, yra apmokyti antikorupcijos rizikų / skaidrumo standartų srityje | Specialūs apmokymai nevykdomi |
Organizacijos tinklapyje nurodoma, kas yra jos akcininkai / dalininkai | Vilniaus universiteto teisinę situaciją apibrėžia Statutas: http://www.vu.lt/site_files/Adm/statutas/Vilniaus_universiteto_Statutas.pdf Taip pat papildomai tai dar galima rasti LR Mokslo ir studijų įstatyme: http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=474734 |
Įmonės tinklapyje nurodomos antrinės, pirminės bendrovės ir filialai | Vilniaus universiteto tinklapyje nurodoma, kiek ir kokių padalinių jis turi: http://www.vu.lt/apiemus/faktai Taip pat - ir jų struktūra: http://www.vu.lt/apiemus/struktura |
Organizacija skelbia apie pranešimo kanalus (būdus), kuriais gali naudotis jos darbuotojai, taip pat ir tiekėjai, agentai, subrangovai ir partneriai, norėdami saugiai ir konfidencialiai pranešti apie potencialius vidinės tvarkos pažeidimus ar klausti patarimo (pasitikėjimo linijos) | Bendra tvarka |
Organizacija turi elgesio ar etikos kodeksą | Vilniaus universiteto Akademinės etikos kodeksas: http://www.vu.lt/site_files/SD/Studentams/SP/SRD/VU_AEK.pdf |
Organizacijos turimame elgesio ir etikos kodekse yra dovanų politiką reguliuojančių nuostatų | Vilniaus universiteto Akademinės etikos kodekso 3.1. nuostata |
Organizacijos turimame elgesio ar etikos kodekse yra interesų konfliktų sprendimo politiką reguliuojančių nuostatų | Vilniaus universiteto Akademinės etikos kodekso 2.4 ir 3.1. nuostatos. O taip Universitete konfliktų reguliavimui, jei tokie iškiltų, skirti vidiniai padaliniai: Akademinės etikos komisija, Ginčų nagrinėjimo komisija ir Darbo ginčų komisija. |
Prieš pradedant projektą, buvo atlikta kaštų ir naudos analizė | Nebuvo atlikta, nes pagal projektą netikslinga. |
Atlikta (jeigu buvo atlikta) kaštų ir naudos analizė / investicijų projektas / verslo planas prieinamas viešai | Nebuvo atlikta, nes pagal projektą netikslinga. |
Nuoroda į projekto finansavimo ir administravimo sutartį bei jos priedą nr. 2 | Sutarties punktas Nr. 14.3: "Šios Sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus." |