Lengvesnis būdas sužinoti, kur nukeliauja ES pinigai!

Informacija apie projektą

Integruotų plėtros strategijų kūrimas Socialinių mokslų kolegijoje ir Lietuvos Jūreivystės aukštojoje mokykloje: metodologinis, praktinis ir ugdomasis aspektas

Viešoji įstaiga Socialinių mokslų kolegija

Bendra informacija
Pareiškėjo ar projekto vykdytojo vietovė Nemuno gatvė 2, Klaipėda 91198, Lietuva
Rajonas Klaipėdos m.
Bendras per visą gyvavimo laikotarpį įgyvendintas ES lėšomis finansuotų projektų skaičius 27
„Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančio projekto programinis laikotarpis
Nurodykite, pvz. 2007-2013
2007-2013
Programa, iš kurios buvo skirtas finansavimas „Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančiam projektui Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa
Prioritetas, pagal kurį finansavimas skirtas „Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančiam projektui Mokymasis visą gyvenimą
„Jonvabalių“ iniciatyvoje dalyvaujančio projekto veiklos sritis Studijų sistemos efektyvumo didinimas
Projekto finansavimo būdas
* Projekto finansavimas gali būti valstybinis, regioninis arba konkursinis. Konkursinis projektas nuo planinio skiriasi tuo, kad planiniams projektams neskelbiamas papildomas konkursas – tokie projektai ir jų vykdytojai atrenkami iš anksto pagal ministerijų parengtas gaires. Konkursas skelbiamas naudingiausiems ir kokybiškiausiems projektams atrinkti tada, kai tą pačią veiklą gali atlikti daug skirtingų subjektų. Planiniai projektai ir jų vykdytojai atrenkami iš anksto pagal Vyriausybės ar ministerijų parengtas gaires; tokie projektai gali būti valstybiniai (kai projektų sąrašas sudaromas pagal nacionalinius strateginio planavimo dokumentus) arba regioniniai (kai projektų sąrašas sudaromas pagal regioninius strateginio planavimo dokumentus).
Konkursinis.
Ar projektą įgyvendinanti organizacija / įmonė yra perkančioji organizacija?
Organizacijos ir įmonės, atitinkančios perkančiųjų organizacijų apibrėžimą pagal LR Viešųjų pirkimų įstatymą, įgyvendindamos ES projektus, prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti turi vykdyti viešuosius pirkimus pagal šį įstatymą. Įmonės ar organizacijos, kurios nėra perkančiosios organizacijos pagal šį įstatymą, įgyvendindamos ES projektus prekes, paslaugas ar darbus turi pirkti pagal taisykles, numatytas Finansų ministro įsakyme dėl pirkimų neperkančiosioms organizacijoms.
Ne
Projekto įgyvendinimui skirta ES ir valstybės biudžeto lėšų suma 70.920,41 EUR
Suma, kurią projekto vykdytojas turėjo finansuoti iš savo lėšų 0
Projekto tikslas Šiandieninė Lietuvos aukštojo mokslo situacija, įtakota į kokybinius pokyčius orientuotos reformos, iškelia naujus iššūkius visiems šios sistemos dalyviams, o visų pirma – universitetams ir kolegijoms. Valstybinių aukštųjų mok-lų teisinio statuso pokyčiai,stiprėjanti konkurencija sektoriuje iškelia būtinybę skirti didelį dėmesį aukštųjų mokyklų plėtros strategijų parengimui. Todėl šis projektas skirtas dviejų Klaipėdos m. kolegijų valdymo optimizavimui apimant įgūdžių lavinimą, strateginio planavimo ir valdymo metodikų parengimą bei jų įgyvendinimo mechanizmų sukūrimą. Kolegijų valdymo optimizavimas bus grindžiamas EK dokumentais ir ES šalių aukštųjų mok-lų patirtimi. Kuriant integruotos plėtros strategijas moderniausios aukštųjų mok-lų valdymo metodikos bus integruotos su pažangiausiais informacinių technologijų sprendiniais. Pridėtinė projekto pridėtinė vertė ta, jog sudarius galimybes darbuotojų kvalifikacijos kėlimui bus prisidėta prie aukštųjų mokyklų vidaus valdymo tobulinimo. Tuo pačiu bus užtikrinamas studijų sistemos efektyvumas, tolimesnė aukštųjų mokyklų plėtra, pagerintas veiksmingas privačių investicijų pritraukimas į aukštąjį mokslą (lyginant su kitomis pasaulio šalimis, ES jos mažiausios). Pridėtinę projekto vertę sukurs naujos žinios ir kompetencijos, kurias 45 aukštųjų mokyklų ir/ar jų padalinių administracijos darbuotojai įgis mokymų bei stažuočių susijusių su integruotų plėtros strategijų kūrimu, kolegijų bei jų padalinių valdymu metu. Stažuotės, išklausyti mokymai padės perimti ir pritaikyti gerąją patirtį, tobulinti vidaus valdymą, didinti studijų sistemos efektyvumą, atskaitingumą visuomenei. Parengtos plėtros strategijos, tobulinimo koncepcijos ir kt. metodikos prisidės prie tolimesnio studijų sistemos efektyvumo didinimo, efektyvaus padalinių valdymo, bendradarbiavimo stiprinimo.
Projekto įgyvendinimo metu vykdytų pirkimų skaičius 13

1 Jonvabalis

Klausimas Atsakymas
Kaip šis projektas prisideda prie 2007-2013/2014-2020 m. veiksmų programos strategijos ir kaip toks prisidėjimas matuojamas Nacionalinėje studijų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2334, teigiama, kad Lietuvos aukštųjų mokyklų tinklas yra išplėtotas, tačiau čia pat analizuojamas faktas, kad studijų sistema šalyje plėtojama tik menka dalimi atsižvelgiant į Lietuvos verslo sektoriaus plėtrą, žinių visuomenės poreikius. Taip pat kaip viena iš studijų orgnizavimo silpnybių minima tai, kad aukštųjų mokyklų pedagoginis personalas, sudarantis švietimo institucijų tarybas, neskiria pakankamai dėmesio kvalifikacijos kėlimui. To pasekmė – neefektyvi studijų kokybės užtikrinimo tvarka ir kontrolė.

Kaip viena iš stipriųjų Lietuvos aukštojo mokslo sistemos sričių yra minimas išplėtotas aukštųjų mokyklų tinklas. Dauguma valstybinių kolegijų turi įkūrusios atskirus fakultetus, o nevalstybinės yra išplėtojusios Lietuvos mastu filialų tinklą. Šio projekto pareiškėjo (VšĮ Socialinių mokslų kolegijos) centrinė būstinė yra Klaipėdoje, tačiau studijos vykdomos Vilniaus ir Telšių filialuose. Taip suteikiamas studijų prieinamumas didesniam ratui norinčių studijuoti, tačiau verta pastebėti, kad toks studijų organizavimas didina valdymo ir administravimo išlaidas. Tuo tarpu VšĮ Jūreivystės aukštoji mokyklai, nors ir neturinčiai filialų tinklo, svarbu perimti patirtį iš partnerių, kaip veikti konkurencinėmis sąlygomis viešosios įstaigos statusu. Įgyvendinant projektą centralizuoti aukštųjų mokyklų padaliniai įgis daugiau savarankiškumo, taps suinteresuotesni savo veiklos rodikliais ir racionalesni panaudojant studijų lėšas.

Kaip teigiama Nacionalinėje studijų programoje, aukštojo mokslo stebėsenos ir efektyvumo vertinimo sistema Lietuvoje tik pradėta kurti. Kol kas neparinkti nei pagrindiniai efektyvumo rodikliai, nei yra sukurtos atitinkamos struktūros ar parengti specialistai. Šiuo projektu siekiama kelti kolegijų akademinių tarybų ir administracinio personalo, atsakingo už strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą institucijose, kompetencijų kėlimą bei praktinių įgūdžių lavinimą.

Studijų sistemos efektyvumo didinimo bus siekiama:
• optimizuojant aukštųjų mokyklų ir jų filialų tinklą. Šia veiklų grupe siekiama padidinti valstybinių aukštųjų mokyklų veiklos efektyvumą ir teikiamų paslaugų kokybę. Investicijos padės užtikrinti sklandų aukštųjų mokyklų vidinių padalinių jungimąsi, optimalių šiuolaikiškai mokymo įstaigai vidaus pertvarkos sprendimų paiešką ir diegimą, kurie įstaigoms sumažins fiksuotus kaštus, optimaliau panaudos infrastruktūrą ir išnaudos masto ekonomiją.
• gerinant aukštųjų mokyklų vidaus valdymo sistemas. Šia veiklų grupe siekiama tobulinti aukštųjų mokyklų valdymą, skiriant dėmesio veiklos planavimo, vykdymo, administravimo, kontrolės, atskaitomybės gerinimo sritims.
• keliant kompetencijas tiek Lietuvoje organizuojamuose mokymuose, tiek stažuotėse į užsienio aukštąsias mokyklas.
Nuorodą į įmonės organizacinės struktūros schemą http://www.smk.lt/uploads/SMK_Organizacine_valdymo_struktura_2014-2015.pdf
Nuoroda į viešą įsipareigojimą nepažeisti su įmonės veikla susijusių teisės normų Bus pateikta vėliau
Skelbiamu būdu vykdytų pirkimų skaičius
Remiantis Viešųjų pirkimų tarnybos paaiškinimu, skelbiami pirkimai – tai tokie pirkimai, kurie atliekami viešai apie juos paskelbus ir taip sudarius galimybę sudalyvauti visiems tiekėjams.
0
Neskelbiamu būdu vykdytų pirkimų skaičius
Remiantis Viešųjų pirkimų tarnybos paaiškinimu, neskelbiamu pirkimai – ai tokie pirkimai, kai skelbimai apie jų vykdymą nėra viešai pasiekiami ir kuriuose gali dalyvauti tik pakviesti tiekėjai. Tokiu atveju neveikia įprasti rinkos konkurencijos dėsniai, tad labai svarbu užtikrinti, kad tokie pirkimai vyktų atskaitingai ir būtų suvaldytos su mažesniu viešumu atsirandančios rizikos.
0
Projekto įgyvendinimo metu buvo nustatyta viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimų Ne
Projekto tęstinumo užtikrinimas, projekto rezultatų matavimas ir įvertinimas, pasiekti rezultatai Projekto metu buvo siekiama optimizuoti Socialinių mokslų kolegijos bei Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos valdymą, plėtojant kolegijų tarybų narių bei administracijos darbuotojų kompetencijas, parengiant strateginio planavimo ir valdymo metodikas bei sukuriant jų įgyvendinimo mechanizmus.
Projekto įgyvendinimo metu buvo suorganizuota 7 mokymų ciklai, kurių metu buvo gilinamos kolegijų administracijos darbuotojų bei tarybos narių žinios bei kompetencijos susijusios su besikeičiančiu aukštųjų mokyklų vaidmeniu ekonomikoje bei naujais kolegijų valdymo uždaviniais.
Mokymus vedė patyrę ekspertai, praktikai, sukaupę patirties ir žinių atitinkamose srityse, kurias atitinkamai siekė perduoti ir mokymuose dalyvavusiems asmenims. Šių mokymų metu įgytos praktinės žinios buvo sėkmingai pritaikytos kasdienėje kolegijų veikloje siekiant jos efektyvumo bei tobulinimo, taip pat jos labai pravertė dirbant su ekspertais, atsakingais už strategijų parengimą. Siekiant dar labiau įsisavinti įgytas žinias ir sėkmingai jas perkelti įgyvendinant strategijas kolegijų administraciniam personalui, tarybų nariams buvo organizuoti dar vieni mokymai, suteikiant naujų žinių, įgūdžių bei kompetencijų apie integruotų plėtros strategijų įgyvendinimą bei tobulinimą siekiant atliepti besikeičiantį aukštosios mokyklos vaidmenį ekonomikoje bei visuomenėje.
Projektas sudarė galimybes susipažinti su Ispanijos bei Suomijos aukštųjų mokyklų patirtimi vidaus valdymo tobulinime. Į stažuotes galimybę išvykti turėjo 7 Socialinių mokslų kolegijos bei Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos atstovai. Susitikimų su Suomijos bei Ispanijos aukštųjų mokyklų atstovais buvo susipažįstama su priimančių institucijų veiklos modeliu, valdymo struktūra, bendraujama su tarptautinių ryšių, projektų, mokslinės veiklos skyriais siekiant praplėsti bendradarbiavimo galimybes, aptarti tarptautinių studijų vykdymo galimybes, studentų tarptautinius mainus ir kt.
Projekto metu tiek Socialinių mokslų kolegijai, tiek Lietuvos aukštajai jūreivystės mokyklai buvo parengtos vidinių ir išorinių suinteresuotų šalių analizės. Ekspertai, rengę šias analizes, įvertino veiksnius, galinčius turėti įtakos kolegijų ateities veiklai. Šios analizės buvo pradinis strategijos rengimo etapas, kuris padėjo identifikuoti kolegijų vietą visuomenėje, jų privalumus bei trūkumus ir ateities perspektyvas. Šiose analizėse buvo aptarta teisinė, ekonominė, konkurencinė, technologinė aplinkos, atliktas tyrimas ir pateikti darbdavių, studentų, visuomenės bei kolegijų bendruomenių vertinimai ir požiūris dėl šių institucijų veiklos ir jos tobulinimo.
Vienas didžiausių šio projekto privalumų – parengtos integruotos plėtros strategijos 2011-2020 m. Ekspertai parengė strategijas Socialinių mokslų kolegijai bei Lietuvos aukštajai jūreivystės mokyklai. Šios strategijos parengtos remiantis studentų, administracijos darbuotojų ir akademinio personalo apklausos rezultatais, vidinių bei išorinių suinteresuotų šalių analizių išvadomis, informacija, kurią pateikė aukštųjų mokyklų atstovai, atsakingi už tam tikrų sričių vystymą ir įgyvendinimą.
Be strategijų, parengti ir kiti dokumentai, skatinantys valdymo tobulinimo optimizavimą aukštosiose mokyklose – parengtos valdymo tobulinimo koncepcijos. Šios koncepcijos leido įvertinti esamą Lietuvos aukštųjų mokyklų (kolegijų) sistemą ir nustatyti jos tobulinimo kryptis, užtikrinančias institucijų veiklos efektyvumą, skaidrumą ir rezultatyvumą.
Siekiant skleisti bei viešinti projekto rezultatus, pasidalinti gerąja patirtimi projekto metu buvo parengti ir įgyvendinti valorizacijos planai. Valorizacijos plane numatytų veiklų metu siekiama efektyviausiu ir tikslingiausia būdu pristatyti projekto rezultatus visuomenei, suinteresuotoms institucijoms. Projekto valorizacijos planų įgyvendinimas leidžia optimizuoti projekto rezultatų vertę, sustiprinti jų poveikį ir integruoti juos į aukštųjų mokyklų (kolegijų) sistemas ir praktiką vietiniame ir nacionaliniame lygmenyse.
Visi projekto metu sukurti rezultatai toliau sėkmingai taikomi Socialinių mokslų kolegijos bei Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos veikloje.
Nuorodos į projekto rezultatus www.smk.lt

2 Jonvabaliai

Klausimas Atsakymas
Nuorodą į organizacijoje patvirtintas viešųjų pirkimų organizavimo taisykles Pirkimai vykdomi vadovaujantis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lieuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu.
Prieš pradedant įgyvendinti šį projektą vyko konsultacijos su gyventojais ar kitomis suinteresuotomis grupėmis Taip
Projektui buvo taikyta finansinių korekcijų
Finansinės korekcijos – jeigu nustatomi projektų vykdytojų pažeidimai, jiems taikomos teisės aktuose numatytos finansinės korekcijos. Tai, priklausomai nuo nustatyto pažeidimo, gali reikšti, jog sumažinamas projektui skiriamas finansavimas, susigrąžinamas finansavimas tų išlaidų, kurios pripažįstamos netinkamomis arba netgi nutraukiama su projekto vykdytoju pasirašyta Finansavimo ir administravimo sutartis.
Nebuvo

3 Jonvabaliai

Klausimas Atsakymas
Dėl pirkimų, vykdytų įsigyjant prekes ir paslaugas įgyvendinant šį ES projektą, vyko teisiniai ginčai Ne
Projektą įgyvendinant buvo bendradarbiaujama su socialiniais ekonominiais partneriais Taip
Darbuotojai, tiesiogiai dirbantys prie projekto įgyvendinimo, yra apmokyti antikorupcijos rizikų / skaidrumo standartų srityje Galima teigti, kad taip, nes visa įmonės veikla ir principai yra grindžiami aukščiausiais skaidrumo ir sąžiningumo standartais.
Organizacijos tinklapyje nurodoma, kas yra jos akcininkai / dalininkai Netaikoma
Įmonės tinklapyje nurodomos antrinės, pirminės bendrovės ir filialai Kolegija antrinių ir pirminių bendrovių neturi. Informacija apie filialą nurodyta kolegijos tinklalapyje.
Organizacija skelbia apie pranešimo kanalus (būdus), kuriais gali naudotis jos darbuotojai, taip pat ir tiekėjai, agentai, subrangovai ir partneriai, norėdami saugiai ir konfidencialiai pranešti apie potencialius vidinės tvarkos pažeidimus ar klausti patarimo (pasitikėjimo linijos) Netaikoma
Organizacija turi elgesio ar etikos kodeksą Taip, kolegija turi vidaus tvarkos taisykles, akademinės etikos kodeksą, veikia Akademinės etikos komisija bei Ginčų komisija.
Organizacijos turimame elgesio ir etikos kodekse yra dovanų politiką reguliuojančių nuostatų Šios nuostatos išdėstytos vidaus tvarkos taisyklėse.
Organizacijos turimame elgesio ar etikos kodekse yra interesų konfliktų sprendimo politiką reguliuojančių nuostatų Taip.
Prieš pradedant projektą, buvo atlikta kaštų ir naudos analizė Tokio pobūdžio projektams kaštų ir naudos analizės neatliekamos, tačiau rengiant projekto biudžetą buvo atliktos tiekėjų apklausos dėl numatomų įsigyti paslaugų kainų.
Atlikta (jeigu buvo atlikta) kaštų ir naudos analizė / investicijų projektas / verslo planas prieinamas viešai Netaikoma
Nuoroda į projekto finansavimo ir administravimo sutartį bei jos priedą nr. 2 Sutarties punktas Nr. 14.3 "Šios Sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus">